Beursfotografie Nederlandse Carrièredagen: alles om een evenement te laten groeien
Een beurs is net als iedere andere onderneming een bedrijf waarbij omzet en winst gemaakt moet worden. Een bedrijf waarbij je omzet draait door een hoeveelheid bezoekers, maar niet te vergeten ook de standhouders. Een ideale beursdag is een dag waarbij er voldoende standhouders zijn om de bezoekers te vermaken en bedienen, en voldoende bezoekers om de standhouders uit hun kosten te laten komen. Alles hangt af van voldoende opkomst waardoor bedrijven een stand willen plaatsen, en de bezoekers dan weer interesse hebben om terug te komen. Dit is waar goede beursfotografie om de hoek komt kijken.
Alles draait om “tactische” beursfotografie
Voor een beurs die voor de eerste keer gehouden wordt is het natuurlijk lastig om foto’s te hebben van de voorgaande edities. Alles draait dan om woord en intentie om ervoor te zorgen dat er voldoende bezoekers komen en bedrijven stands huren. Maar tijdens de de beurs zijn goede foto’s en eventueel video een essentiële zaak, je wil immers laten zien dat het een absoluut succes was. Je wil tenslotte dat bedrijven de noodzaak voelen om stands te hebben en potentiële bezoekers het idee hebben er te moeten zijn. Alles komt dan neer op het “tactisch” fotograferen. De hoeken zo kiezen dat het lekker druk is en er sfeer in zit. Wachten op het juiste moment tot er voldoende bezoekers in een gangpad lopen en leuke interacties afwachten in de stands. Als fotograaf moet je een beeld creëren dat het misschien drukker, leuker en informatiever is dan dat het misschien was. Je wilt namelijk dat de volgende edities drukker en groter worden, dus daar moet naartoe gewerkt worden. Goede fotografie is daarom erg belangrijk voor alle marketing voor de volgende editie.
Client: Memory Group – De Nederlandse Carrièredagen